Agenda | Wat is er in de Bibliotheek te doen?

Dokter Leesplezier

Iedere woensdag staat Dokter Leesplezier voor kinderen en ouders klaar om te helpen :-)

Kinderen

Kinderen zijn van harte welkom voor een bezoek aan Dokter Leesplezier met uitdagingen op het gebied van lezen. Last van Dyslexie? Is lezen té makkelijk voor jou of juist lastig? Lukt het je maar niet om een leuk, spannend, grappig of passend boek te vinden? Vind je lezen saai? Dokter leesplezier, één van onze lees-/mediaconsulenten, geeft advies, tips, ze luistert, beantwoordt vragen, en biedt hulp bij het vinden van het juiste boek.

Ouders

Ook ouders kunnen terecht bij Dokter Leesplezier. Wat houdt BoekStart precies in? Hoe kan ik goed voorlezen? Wat zijn geschikte boeken voor mijn kind met dyslexie? Welke apps en leesgames zijn geschikt voor mijn kinderen? Hoe kan ik mijn kind motiveren meer te lezen en welk boek is geschikt voor mijn kind?

Deze vragen, en nog veel meer, kun je stellen aan een lees-/mediaconsulent van de Bibliotheek. Ze geeft je graag tips en trucs over geschikte boeken, media en apps en beantwoordt met plezier al je vragen. Ook helpt ze jouw kind graag met het vinden van de leukste boeken die passen bij wat je kind graag leest of waar ze graag meer over weten.

Stel je vragen

Kom jij ook langs? Informeer bij de balie waar je haar kunt vinden. Samen gaan we elke leesuitdaging aan, op naar (meer) leesplezier!

Open inloop

Je mag zo naar Dokter Leesplezier toe wandelen. Je hoeft geen afspraak te maken. Wil je haar toch vantevoren laten weten dat je komt? Bestel dan hieronder een gratis ticket. Leuk! Zien we je dan!

Vraag e-mailen

Wil je je vraag per e-mail stellen? Dat kan ook. Stel je vraag, we antwoorden graag :-)

Inschrijven is niet (meer) mogelijk

Datum woensdag 10 mei 2023