Inloop Kiekjeskist (2)

Schuif aan, neem een kopje koffie en bekijk oude foto’s van Kampen, IJsselmuiden en de omliggende kernen. Kun jij ons verder helpen? Wie staan er op de foto? Welke verhalen ken je bij een verhaal of een gebeurtenis uit het verleden van Kampen?

Op maandag 3, 10 en 17 juni van 10.00 tot 11.00 uur. Je mag gewoon langskomen, aanmelden is niet nodig.

Historische Vereniging Jan van Arkel, Stadsarchief en Bibliotheek Kampen hebben iets nieuws gemaakt; houten kisten met daarin veel archieffoto’s uit  de jaren ’50 ’60 en ’70 van Kampen en de omliggende kernen. Bij al deze foto’s ontbreekt in het archief nog informatie: wie staat er op de foto? Welk gebouw is er te zien? Bovenal zijn we opzoek naar de verhalen van Kampenaren bij de foto’s. Hoe was het bijvoorbeeld om zwemles te hebben in de IJssel? We hebben kisten over Kampen, eentje over IJsselmuiden en de kernen en eentje vooral over Brunnepe.

Kom langs voor een gezellig uurtje en help Stadsarchief Kampen met jouw verhalen om het archief van Kampen aan te vullen!

Datum maandag 10 juni 2024
Waar Ontwikkelplein, 1e etage in de bieb